Opět v tréninku

Po nemoci jsem pomalu dávala Buggy dohromady, na nic nespěchala. Rychle jsem si ji vykrmila zpět na původní váhu, po týdnu jsme se zlehka začaly vracet do výcviku. Nic náročného, jen jednoduché a pohodové cviky, aby se Buggy neuhnala. Pak jsem přidávala na náročnosti, chodily jsme na vycházky, až jsme se opět vydaly na cvičák.

Já jsem měla zkouškové, tudíž jsem neměla tolik času, kolik bych chtěla, ale na Buggy jsem si vždycky čas našla. :) Teď mám volno, takže s Buggy makáme, ale neodpustily jsme si ani odpočinkové dny. :D

Pilujeme chůzi u nohy, poslušnost zařazujeme i při nástupu na revíry nebo při procházkách, kdy je nutné, aby šla Buggy ukázněně. Už není malá, nebudu se s ní přetahovat, i když chápu, proč některé psy nesnáší.

Pilujeme aport a vysílání vpřed, děláme cviky „krok před psovodem“ a cviky na vzdálenost dvaceti kroků, k odložení za pochodu vleže jsme přidaly i další dvě varianty, pracujeme na tom, aby to bylo rychlé a přesné.

Pracujeme na přeskoku překážky, překonávání áčka a plazení. Buggy dělá pokroky. U áčka je nutné dohlížet, aby ho docházela. Zkusila jsem přidat aport, což jí jde, ale nebudu riskovat, že seskočí z výšky a zraní se, takže ještě posečkáme.

Velké pokroky dělá Buggy na obranách, běhá už 4 makety. Jde vidět, že má o figuranta zájem, protože se zkrátka stane, že se na makety vykašle a jde rovnou na figuranta. :) Začínáme s Buggy cvičit hlídání a prohlídku.

 

Po delší době jsme se vydaly na stopu. Buggy opravdu nějaký čas nestopovala, ale poradila si a předvedla moc pěknou stopu. Tentokrát nás čekaly 2 úseky, lom 90°, 30 minut stáří, dva předměty. Terén byl hybrid mezi zasetým polem a loukou. Foukal vítr. Nejslabším článkem jsem opět já. :) Tradičně.

 

Hodně chodíme na procházky, obě potřebujeme vypnout. Při jedné jsme málem donesly domů bažanta. Viděla jsem toho opeřence už zdálky, ale pak zmizel, najednou Buggy zabrala a já jsem jela asi pět metrů jako na lyžích a zastavila Buggy tak 20 centimetrů od bažanta. Ten byl vyděšený, zamotával se do křoví, narážel do plotu, bojovala jsem s Buggy, která se snažila na ptáka dostat. Mně se podařilo Buggy stáhnout, bažant našel cestu z pasti a odletěl. Uff.

 

Pak jsme zase potkaly koně. A Buggy měla možnost ho vidět opravdu zblízka. Nejdřív ho chtěla ulovit, potom si chtěla hrát, a když se jí začal vzdalovat, šla na přední a poštěkávala, aby se vrátil. Nakonec jsme se s koněm setkaly znovu a Buggy už to zvládla jako dáma, jen na něj toužebně čučela. :) Netrvalo dlouho a potkaly jsme další čtyři koně, to už Buggy přešla bez poznámek, jen je zkontrolovala pohledem. :)

Buggy s oblibou skáče po hromadách klád, loví myši, hrabe díry.

 

Po shlédnutí několika videí na téma rotvajler a fén jsem se rozhodla Buggy s tímto přístrojem seznámit. Vrčení fénu jí nevadí, proud vzduchu se jí nelíbil, zaštěkala, urazila se a odešla. Pak na zavolání přišla, ale jakmile jsem ji ofoukla, tak se rozštěkala a zase odešla. Další den jsem to zkusila znovu. Buggy byla mnohem bojovnější, zaštěkala, začala chytat vzduch do tlamy a vrhla se na fén. :D Třeba se jí nakonec bude fénování líbit. Budeme to ještě trénovat. :)