Jarní trojboj

Už na podzim jsem naplánovala, co za zkoušky bych s Buggy chtěla skládat na jaře. Samozřejmostí byla ZM, dále BH, abychom se mohly věnovat u MZŘ IPO, a pak díky dobrým výsledkům na tréninkových stopách padla volba na FPr 1.

 

 

Na rozjezd jsme začaly zkouškou BH, na kterou jsme pilně trénovaly od podzimu. V KK Velká Bystřice nám byly doporučeny KK Bystrovany, kde zkoušky pořádají pravidelně a slyšela jsem na Bystrovany jen samou chválu.

 

Opravdu oceňuji vstřícný přístup, kdy jsme si s Buggy mohly přijet několikrát zatrénovat. V klubu jim všechno funguje, výcvik má řád, žádné prodlevy, kecání a kafíčko. Pauza má své místo.

 

Zkoušky byly krásně zorganizované, rozhodčí dělala paní Prokopová. Byla taková málomluvná, klidná. Buggy se paní rozhodčí líbila, nechala si absolutně bez problému zkontrolovat čip.

 

S výkonem jsem byla vcelku spokojená, Buggy byla maličko nekoncentrovaná, jako by ucítila háravku. Na to ona je citlivá a hned se pouští do průzkumu. Je možné, že nějaké na place byla trénovat a Buggy to cítila. Část bodové srážky způsobila Buggy, kdy se mi ztratila při průchodu skupinkou. Zastavila se a očichávala paní, jestli jako nemá pamlsky. Další chyba byla moje, když jsem si párkrát při povelu „k noze“ plácla na stehno. Měly jsme i trochu smůlu, neboť zrovna, když jsme byly s Buggy na place, si na sousedním fotbalovém hřišti začali kluci kopat s balonem. Buggy byla zrovna odložená a já ji měla přivolat. Buggy byla k hřišti čelem a při přivolání mě chtěla oběhnout a letět na plot, na balón. Musela jsem vydat druhý povel a skočit, abych jí zahradila cestu. Nakonec předsedla velmi křivě. Kopání balonem pokračovalo i během dlouhodobého odložení, ale Buggy to zvládla perfektně.

Část chování v dopravním ruchu už proběhla bez problémů.

Za odměnu jsem se s Buggy rozdělila, a Buggy tak dostala polovinu vynikajícího kuřecího řízku, kteří zkouškaři dostávali. :) 

 

 

Další v pořadí byla zkouška ZM, kterou jsme s Buggy skládaly na domácím cvičáku. Posuzovala paní rozhodčí Skalická. Ta byla od počátku příjemná, usměvavá, kontrola čipu proběhla u Buggy bez problému, a pak už následoval odjezd na stopy. Svítilo slunce, ale foukal velmi silný vítr. Byla jsem nervózní jako kotě v umyvadle, ale Buggy předvedla nádherný výkon, šla v pravidelném tempu, nízkým nosem, krásně pracovala na lomu. Stačily pouze dva povely pro korekci její práce. Nakonec nám stopa vynesla 48 bodů a pochvalu paní rozhodčí. Stejně obodovaná mohla být i poslušnost, ale při dlouhodobém odložení se Buggy začala válet v nějakém humusu, který byl bohužel v místě, kde byla odložená, já jsem na ni zařvala, ona se zvedla a na světě bylo mínus 10 bodů. Paní rozhodčí jsem vysvětlila, že se mi fena vyválela v nějaké s*ačce, paní Skalická to vzala s humorem, prostě pes není stroj, a  body nám naštěstí vyšly. Takže jinak na poslušnosti to byl moc pěkný výkon, paní rozhodčí ocenila okamžité a velmi rychlé přivolání k noze, pěknou ovladatelnost, bodíky šly dolů jen za překusy aportu a druhý povel u něj. Takže nakonec 38 bodů bez dlouhodobého odložení.

Obrana, ta byla tak rychlá, že jsem se ani nestihla vzpamatovat, a bylo hotovo. :) Pěkné revíry, Buggy nic neošidila, intenzivně vyštěkávala. Zvládla to. Takže 43 bodů za obranu a úspěšně splněná zkouška do chovnosti. Velký dík patří také Davidu Hanelovi, jakožto figurantovi, se kterým trénujeme a který figuroval i zkoušku.

 

S Buggy jsem se nezapomněla rozdělit o kabanos a chleba. :)

 

Jarní zkouškovou sezónu jsme zakončovaly v KK Bystrovany zkouškou FPr 1. Posuzoval pan rozhodčí Kašpar, který byl milý, panovala uvolněná atmosféra. Ta bodová ztráta padá na moji hlavu, protože první dva úseky, předmět a první lom Buggy odstopovala perfektně, na druhém lomu, kdy Buggy začala ověřovat, jsem zpanikařila, že to není lom a začala se jí motat do práce. No naštěstí nás pan rozhodčí neodpískal, viděl, že Buggy stopuje a zmatky dělám já. Buggy se chytla a stopu jsme došly.

 

Můžu říct, že tohle mě strašilo ještě několik týdnů, jak jsem jí to zkazila a jak blízko jsme byly kvůli mně neúspěchu.

 

Jako bolestné dostala Buggy ¾ řízku, já jsem ani neměla chuť, leda tak se mlátit do hlavy.